Me instalacionin e artistit kosovar, Museo Reina Sofía përuron ekspozitën e saj të parë pas mbylljes për shkak të pandemisë.
Në moshën 34 vjeçare, artisti kosovar Petrit Halilaj tashmë e di, se si është të vuash nga mosnjohja dhe refuzimi. Lindur në vitin 1986 në Kosovë, një shtet që nuk njihet nga shumë vende, përfshirë Spanjën; Ai duhej të largohej nga lufta dhe mbërriti si refugjat në Itali. Ai gjithashtu është dashur të mbijetojë një luftë tjetër të brendshme për të mbrojtur orientimin e tij seksuale: homoseksualiteti nuk pranohet në shoqërinë kosovare, shkruan Masdearte, transmeton Insajderi.
Ai ishte artisti që përfaqësoi Kosovën në pavijonin e tij të parë në 55 Bienalen e Venecias (2013) dhe ka marrë pjesë në bienale të tjera të rëndësishme, siç janë ato në Berlin (2010) – ai instaloi një kafaz të madh pule – dhe Lyon (2019).
Muzeu Reina Sofía përuron ekspozitën e tij të parë me të pas mbylljes së pandemisë. Dhe e bën këtë në një nga dy vendet e tij në Parkun Retiro, Pallatin Crystal. Është monografia e parë e Halilajt në Spanjë. Deri më 28 shkurt nga 2021, një instalim shumë vizual dhe evokues mund të shihet atje, nën këtë titull: “Për një sorrë dhe uraganet, që nga vendet e panjohura, sjellin erë të dashnorëve njerëzorë”. Përmes natyrës, ai adreson çështje të tilla si shtëpia, kombi, identiteti kulturor dhe dashuria.
Ai ka shpenzuar dy vjet duke punuar në këtë ekspozitë, para dhe postcovid, siç shpjegon Manuel Borja-Villel, drejtori i Reina Sofía: “Ekziston një element shumë i rëndësishëm biografik për të. Ai ka pasur dy jetë. Ishte një fëmijë nga Kosova që duhej të largohej për në Itali, megjithëse tani jeton në Berlin. Ai ka dy familje, atë kosovare dhe italiane, të cilët e mirëpritën. Ai gjithmonë ka qenë shumë i interesuar për natyrën. Jo e madhe dhe mitike; Ai është i interesuar për zogjtë, pulat… Ai krijon peceta me nënën e tij kosovare. Ndërsa ajo thurr, ajo i tregon atij historinë e familjes së saj. Dhe kështu e rikuperon këtë histori që nuk e njeh. Disi ai është i huaj”.
Petrit Halilaj me të vërtetë pëlqen hapësirën e Pallatit Kristal, i cili është bërë një lloj fole e madhe, në zemër të pallatit. Me këtë fole të madhe, artisti kërkon të tërheqë vizitorët. “Ky është një vend i mahnitshëm, por mjaft i vështirë për tu punuar”, thotë Halilaj. Unë e shoh Pallatin Crystal si një shesh të hapur, ku njerëzit janë të ftuar të lëvizin lirshëm. Më pëlqen të definoj ekspozitat e mia si hapësira publike.” /Insajderi.com